lördag 5 december 2009

Lördag förmiddag.
Jag känner mig lite ruggig.
Kanske beror det på huvudvärken.
Kanske beror det på att jag inte kommit igång med något idag.
Kärleken smög upp kl 6 imorse, för att köra till jobbet i Åhus. Det ska lotsas in båtar till hamnarna, vare sig det är dag ellet natt, vardag eller helg.
 
Vi halv-nio-tiden steg jag upp för att få igång Dottern. Det är "vår" helg med henne, men hennes pappa ville låna... Hon har börjat rida varannan lördag - under hans helger - och idag skulle de genrepa för Lusseritten nästa helg. Klart jag inte kunde hindra henne från att vara med och öva. Jag är ingen elak mamma.
Jag ska jobba ikväll, med start kl 16. Innan dess skulle jag vilja hinna lite i hemmet. Det ser dock vääääldigt dåligt ut. Jag kommer inte till skott.
Jag behöver byta köksgardinerna. Jag behöver stryka dukar till matrummet och de båda tv-rummen. Jag behöver tvätta. Så trist, så trist!
Äsch, jag tror jag skiter i det idag. Jag tar en Lena-dag. En egentidsdag.
Det är ingen som tar jobbet ifrån mig. Imorgon är jag helledig. Då kan jag feja utan avbrott.
Japp, så gör jag.
Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: