måndag 24 november 2008

Oj,oj...

...oj, vilken helg det har varit! Jag är fortfarande tagen, men det får gå.
Jodå, det blev fest i lördags, med allt vad det innebär. Massor av bestyr hemma först. Frukost, fixa festkläderna, lunch, Dottern ska "packas" för att åka till mormor, duscha, klä om, lämna Dottern, förfest, fest, fest, fest, åka hem, sova, sova, sova. Slut!
Nä, inte slut, men jag är det, för igår fm (läs söndag) ringde de från jobbet och behövde folk. Flera sjuka. Jag var trött, men tackade ja ändå. Tänkte att jag skulle nog orka 16-22.15. Innan dess var det ju kalkonmiddag hos underbara svärföräldrarna, så jag slapp ju jobbet själv.
Oj, så fel jag hade. Trött var jag när jag gick över till Kärlekens föräldrar och trött var jag när jag, två timmar senare, körde mot jobbet. Trött var jag under hela passet och jag var ensam på min avdelning och hade alla stängningsbestyren själv. Trött var jag hela kvällen och jättetrött var jag när jag körde hem. Skallebank!
Vaknade med ännu mer huvudvärk idag och innan jag visste ordet av hade jag migrän. Har nu legat och sov i flera timmar. Tack-o-lov för Imigran!
Strax är maten klar. Ugnsrostade rotfrukter med rosmarinkryddade karrékotletter. Ska bli gott! Får berätta om festen en annan gång.
Tills vi ses igen... KRAMEN!

19 kommentarer:

Fritt ur hjärtat sa...

Usch ja migrän är inte att leka med. tur det finns medicin och att man kan sova sig genom det värsta! Det är ju inte alltid det går. Verkar varit en lyckad fest i alla fall!!

Anonym sa...

Himmel det verkar lite körigt..minst sagt..men du vet om det är roligt orkar man hur mycket som helst.

Anonym sa...

Oj, vilken helg!
Kul med fest, men synd att du var tvungen att jobba, kanske hade varit bättre att vara hemma och vila.
Men du fixade det i alla fall trots att du inte mådde bra OCH var ensam.
Tur att du kunde ta medicin och sova bort det värsta.
Vill gärna höra om festen vid ett annat tillfälle.

Anonym sa...

Ta det luuuuuuuuuugnt!!!!!!! Var rädd om dig! Några timmars sömn innan jobbet nästa gång, ok! Puss o kram lillasys

Anonym sa...

Hej på dej!

Det är ju några dagar sen du skrev detta inlägg så jag hoppas du har kryat på dej! :-)

Tack för kommentarerna i min blogg!

Du missade väl inte min julkalender...? ;-)

Ninni sa...

Det lät ansträngande det där! Men antagligen har du piggat på dig vid det här laget:)Tack för besöket hos mig!
Må så gott! Kram Ninni

Anonym sa...

Kul med fest, men mindre roligt med jobb på kvällstur och alldeles ensam.. huga mej.. nej det där hade jag inte orkat nu för tiden.
Jobbar du inom sjukvårdeneller?
Skallebank är inget vidare.. sitter med en nu här, men men..
ha de fint kram på dej

Anonym sa...

Jag ser dig...din lilla sköning...kliver urnt och har det bra hos lilla mig kan jag tro..det får du...hur mycket du vill...ha det bäst kramilikram från Anna

Karin W. sa...

När jag var yngre hade jag migrän minst en gång i månaden. Det är verkligen fruktansvärt. Om det kan vara någon tröst försvinner kanske dina migränattacker med stigande ålder.

Fritt ur hjärtat sa...

Hej vännen! Jag ser att du håller på att läsa ikapp, hoppas du mår bra eftersom du tar dig tid.
Jag svarar inte på allt det skulle bli så mycket jobb för dig att leta reda på svaren. Där du ställt en fråga har jag svarat. Men om du är nyfiken på Hannu finns hans sidor som länkar på min sida.

Anonym sa...

Du är ju helt o hållet helt galet underbar du...himmel vad du kliver runt hos lilla mig...du är ju så go du..du är så pass välkommen ska du veta...men tokig är du..

Anonym sa...

Jösses vad du jobbar på att läsa ikapp!
Och inte sparar du på kommentarerna heller :)
Tack snälla du, det är jättekul att läsa!

Kram

Anonym sa...

hallå där..
Ser att du är en trogen läsare i mitt arkiv.. mycket du missat där och visst är det kul att inte bara det senaste inlägget kommenteras.. det blir så lätt så.
Du själv då.. skriver du inte blogg längre eller du bara pausar?
ha de fint tjingelingen från Skåne

Anonym sa...

Hej din lilla toka...du är inte lite galen du..men du jag gillar dig ändå..kram på dig från Anna

Anonym sa...

Hej!

Tacopaj låter spännande! Vet att jag har ätit någon slags sådan i något sammanhang (tror det var på en kräftskiva faktiskt!?) och det var jättegott! Vet inte om det var nån creme fraiche i den, men orkar du plita ner receptet på din tacopaj så tar jag väldigt gärna emot det! :-)

1000 tack för alla kommentarer - hur långt är du kommen??? Är du framme vid novmeber snart, tro!? ;-)

Ha en fin dag! :-)

Ellas Inspiration sa...

Hoppas att du mår bättre idag!! Lät annars kul med både fest och den maten lät frestande god!

Jag måste bara säga att dina underbara kommentarer förgyller verkligen mina dagar!! Så roligt att du kikar omkring hos mig och att du gillar min inspiration!!

Ha det så gott!

Kram Karin

Anonym sa...

Himmel hur orkar du...du är inte lite tokig du..nu ska jag krypa ner o blunda en stund..see you..du en massa kramar till dig din lilla going.

Anna tassar in.. sa...

ja men du sätt på lite julmusik så går allt som en dans...här är det fullt av aktivitet..kram på dig min sköna från Anna

Anna tassar in.. sa...

Jepp en bild är på väg..via mail..:)