tisdag 18 november 2008

Fler pusselbitar på plats

Jag var nog lite förhastad när jag skrev förra gången. Jag trodde jag var redo att blogga på som vanligt, men jag hade fel. Jag har inte orkat. Det kanske jag inte gör denna gången heller, men jag ska verkligen försöka.

De senaste 5,5 åren har jag levt i klorna på Försäkringskassan, men till skillnad från de flesta andra i samma sits, har jag inte blivit "illa" behandlad. Mig har de handskats med som om jag vore en dyrgrip, en porslinsdocka. Jag har väldigt ofta gråtit och gnällt över detta, men, med facit i hand, är jag jätteglad. Jag är numera helt frisk och tillbaka i arbetslivet till 100%. Då jag inte hade något jobb att gå tillbaka till, klev jag i torsdags in på arbetsförmedlingen och anmälde mitt stora intresse. Nu ska jag bara hitta ett jobb.

Dottern och jag är i full färd med att flytta igen. Ja, Kärleken hjälper förstås till, men han ska inte flytta. Han öppnar sina dörrar för fullt för oss. Efter att ha levt tillsammans med två bostäder i snart 2,5 år, ska vi nu slå våra påsar ihop på riktigt. Det har varit ganska prövande att pendla mellan två hem och hela tiden hålla reda på var man har sina prylar.

Det lilla huset i den lilla fiskebyn ligger på Listerlandet, ca 2 mil från vår nuvarande hemort. Dottern ska gå kvar i skolan i bruksorten, så det blir att pendla varje dag. Det gör vi gärna för hennes trygghet.

Min lägenhet, som köptes för lite mer än ett år sen, ska säljas och vi håller tummarna för att vi får tillbaka de slantar vi pyntade in. Det är en mycket fin, gammal trea i Bromölla. Intresserad?

Nu kallar sängen på mig. Skoldag och arbetsdag för oss imorgon. Kärleken är redan på sitt arbete, dit han for igår kväll. Honom ser jag kanske inte förrän på torsdag. Dottern börjar kl 8 och har gympa direkt från start. Jag ska stanna och titta innan det är dags att hälsa på Blodbussen kl 10.30. Sen kl 14 ska jag jobba. Jag har fått en timanställning på min sista arbetsprövningsplats och där var jag hela helgen. Man kan ju hoppas att det blir många timmar framöver.

Sköt om er och välkomna tillbaka.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

10 kommentarer:

Fritt ur hjärtat sa...

Härligt att höra ett livstecken! Så roligt att ni slår ihop påsarna, det kommer att underlätta betydligt är jag säker på.
Fortsätt ta det försiktigt, jag kikar in då och då! Kram SImone

cS sa...

Lycka till med det gemensamma boendet. Kul att du fått ett jobb, om än "bara" en timanställning. /Claus

Anonym sa...

Men hallå Lena...så härligt att du vaknat till igen här på bloggen...jag ser att du tassar runt hos mig så till den milda grad...du är så välkommen det vet du...det är ett kärt återseende ska du veta.Så fint att ni flyttar ihop nu..kärleken o du..nu är det fredag och man mår rätt gott du.Glada hälsningar Anna.

Anonym sa...

Vad glad jag är att se att du är tillbaka!

Ta det lugnt med flyttbestyren nu och slit inte ut dig.
Härligt att ni äntligen ska flytta ihop "på riktigt"
Visst är det härligt med att jobbb som man trivs på!
Det är liksom förutsättningen för att resten ska funka!
Hoppas de ger dig ett schema för längre tid snart!

Trevlig helg!

Kram

Ninni sa...

Trevligt att se dig igen! Det var ett tag sen...
Det blir säkert bra med flytten. Lycka till med lägenhetsförsäljningen och ev. jobb!
Ha en skön helg! Kram Ninni

Anonym sa...

Nu är du för galen där nere på Listerlandet...akta så inte datorn går sönder...du I like you.

Cattis sa...

hej!

Det var länge sen!
Nu förstår jag varför.

Mycket som hänt i ditt liv på sistone.
Det är bara att gratulera både till att ni flyttar i hop och att det verkar bli ordning på hälsan :-)

Vad arbetstränar du med?


Kram
Cattis

Anonym sa...

Himmel...du jag lyser för dig.. du vet..kramar kommer här..........oj himmel vad många det blev. :) Så pass varma o goa känner du ? M mmm det gör du..Anna

Pappa Nicke i USA sa...

Grattis!!! Vad roligt och spannande, jag hoppas flytten ska ga bra for er!

Anonym sa...

Hej på dej!!!

Tänkte faktiskt på dej häromdagen - att jag måste leta upp din blogg och se hur du har det. Fast just då blev det inte av... (Förlåt!).

Sen igår brakade vårt bredband samman så jag har varit utan uppkoppling i ett drygt dygn. Så himla KUL det var, att när jag äntligen kunde komma in på bloggen igen så låg det drygt 20 kommentarer från just DEJ där och väntade på mej! :-D

Nu önskar jag dej all lycka till med både flytt och jobbsökande och bloggande - och jag lovar att jag tittar in här snart igen!!! :-)

Kram!!!