söndag 26 februari 2012

En katt bland kaninerna

Jag är sjuk. Det var längesen jag var så här sjuk. Jag ligger nerbäddad på soffan och orkar inte mycket. Kärleken tar hand om hem, matlagning och djuren. Mitt under min vila kom han springande och ropade åt mig att komma och ta kameran med mig. Det var viktigt! Jag förstod att det hade med Ester att göra. Hon är lite tokig ibland.

I källaren väntade denna syn. Ester hade hoppat in i kaninernas hage och dessutom lagt sig tillrätta i deras bur. Hon verkade trivas, medan Felix och Lilly var mest förvånade.

Lilly, som är yngst och tuffast, vågade sig fram för att nosa på Ester. Dessa härliga djur!
Tills vi ses igen... KRAMEN!

2 kommentarer:

Moster Mjölgumpa sa...

Det ser ju riktigt mysigt ut. På tal om din titel på inlägget, är det inte hermelinkaniner ni har?

Lena sa...

Nä, faktiskt inte. Det är lejonkaniner. Men jag tänkte på talesättet... KRAMEN!