söndag 1 januari 2012

God fortsättning!

Årets första dag har gått i arbetets tecken. Jag hade valt att byta arbetspass med en kollega, så min dag började kl 6.30, för att kunna vara på plats på jobbet kl 7.30.

Oj, vad segt det var till att börja med! Det var första gången på många år, som vår butik hade öppet på Nyårsdagen. Vilka kommer och handlar kl 8 på morgonen efter allt Nyårsfirande? Ja, inte är det många iaf. Nej, dessa personer är lätträknade. Jag och mina, icke så morgonpigga, kollegor gjorde allt för att underhålla varandra. Det var inte förrän en bra bit fram på förmiddagen som det började kännas någorlunda normalt igen.

Jag slutade kl 15 och samtidigt som jag drog mig hemåt, var min sambo iväg och hämtade älskade Dottern, som varit hos sin pappa sen lille julafton. Det var skönt att få hem henne igen.


Nu är klockan bara 19 och jag är helt slut. Vi har mumsat i oss var sin god räkmacka och jag känner mig färdig för sängen. Det är inventering plus arbete imorgon, så kl 6 står jag i givakt framför chefen.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: