onsdag 30 september 2009

Det brinner, det brinner

Så är jag tillbaka igen. Och det så det ryker...
Igår ringde Kärleken från jobbet. Han befann sig mitt ute i bukten på den brandgula båten. Med något uppjagad röst frågade han var det brann. Mors Deka, undertecknad, förstod ingenting.

Kärleken förklarade att en stor svart rökpelare steg upp från Lister och det verkade vara i närheten av oss i Nogersund. Jag gick upp på övervåningen och såg från allrumsfönstret att det bolmade från Strandvallen-hållet.

Oj, vilken fart jag fick. Det bara fick inte brinna på vårt kära Strandvallen - hem för världens bästa gulsvarta lag MAIF. Jag satte mig i bilen och for iväg.

Strax närmade jag mig utkanten av byn och såg röken komma från Hälleviks Camping. Några äldre herrar på cyklar var redan på plats och då jag stannat bilen syntes brandbilen på cykelvägen.
Jag traskade mot branden och fick se en ganska trist syn. En totalt utbränd husvagn bakom ett tygvindskydd. Tack-o-lov verkade den obebodd just nu, så ingen person var till synes skadad.
Man kan inte annat än rysa av tanken på att detta kan vara resultatet av en aktiv handling av någon, dvs mordbrand. Dock är förhoppningen att någon annan orsak kommer bli förklaringen.
Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: