torsdag 6 augusti 2009

Inlägg nr 300 - Kvällspromenad

Nu är det varmt igen. Jag plågas. Det är underbart med härlig sommarvärme, men jag plågas. Min eländiga kropp tål inte detta. På vintern fryser jag. På sommaren lider jag av värmen. Hur i hundan ska jag ha det?

På vintern sover jag med öppet fönster. Jo, det gör jag. Jag måste ha svalt när jag sover.
På sommaren blir det olidligt. Det är hett och klibbigt. Jag kan inte klä av mig mer än kläderna. Jag gör allt för att det ska bli kallt. Därför är det skönt att somna snabbt, när vi vädrat ut ordentligt. Då kanske jag kan sova gott i alla fall.




Ikväll var jag klar med MAIFs träningskoll ganska tidigt. Därför blev det en stund över för en skön kvällspromenad. Det var härligt ute, så hade jag bara orkat, skulle det blivit en mycket längre runda.


Tills vi ses igen... KRAMEN!

1 kommentar:

Fritt ur hjärtat sa...

Grattis till 300 inlägg!!
Här är det tvärtom med kroppens termometer. Jag njuter nu, kroppen gör mindre ont när det är varmt. På vintern sover jag med dubbla duntäcke.