tisdag 19 maj 2009

Sommaren får komma när den vill



I lördags samlades några Nogersundare nere i hamnen för att gemensamt fixa så sommaren kan komma när den vill. Det var dags att tvätta bryggan och badflotten få ner dem i sjön.




Man kan lugnt säga att det inte var direkt inbjudande att ta första doppet, av bilderna att döma. Jag var tyvärr inte på plats, då jag först jobbade hela dagen och sen var alldeles för trött för att ansluta mig till den lilla skaran. Jag kände en förkylning tränga på och vill inte riskera söndagens viktiga utflykt.



Dagen avslutades med en grillning.Var och tog med sin egen matsäck. Isande kallt, men mycket trevligt, enligt utsago. Vi hoppas på fler sådana här träffar.


Som releativt nyinflyttad till vackra Nogersund längst ut på tippen av underbara Listerlandet, måste jag säga att man i denna lilla fiskeby har en mycket engagerad grupp i Hembygdsföreningen, som kommer med nya fräscha förslag hela tiden. I påskas anordnade de en mycket lyckad påskfest i hembygdsgården. Ett lokalt band spelade dansmusik och man kunde antingen ta med egen fika/mat eller köpa något gott på plats. Många glada kommentarer har kommit i min väg sedan dess om hur trevligt det var. Vi hoppas på en repris nästa år. Vem vet, kanske kan det bli fler fester under årets gång. Sånt stärker bysammanhållningen.

Jag kan viska att jag vet att det är fler trevliga och inspirerande projekt på gång i byn, men jag vill inte yppa för mycket. Det återkommer jag med när allt är klappat och klart. Byn ska ju inte bli snuvad på konfekten att någon annan hinner före.

Snälla sol... kom snart!!!

Foto: Svärmor

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: