måndag 11 mars 2013

Lunch


Kärleken har frivecka och jag är arbetslös idag. Jag är ju bara timanställd med egna helger. Jag får vackert vänta på att bli inringd.

Till lunch idag, fixade Kärleken sig en hamburgare med ketchup och inlagd gurka. Ja, det låter knasigt, men han gillar det. 


Jag älskar grönsaker, så när vi körde till Extra i Mjällby för att handla middagsmat, passade jag på att plocka ihop en sallad till mig. Mixad grönsallad, majs, paprika, rivna morötter, chilimarinerad pasta, ananas, två olika sorters melon, cocktailtomater, gurkstavar, yakitorimarinerad kyckling och vitlökskrutonger. Det är ganska mycket standard för mig. Till salladen har jag Erik Lallerstedts Curry-Limedressing och ett stort glas vatten. Då står jag mig länge.

Middagen puttrar på spisen. Kärleken är kock idag. Dottern ska träna i eftermiddag, så det blir mat tidigt. Jag återkommer om det.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: