söndag 2 september 2012

Tillökning hos uppfödaren

Bilden är lånad från Lenas blogg. Det är hennes bild och får inte kopieras vidare.

Äntligen!! Äntligen har Sessans bebisar kommit. Sessan är Esters halvsyster och hon bor kvar hos uppfödaren Lena i Rödeby. Ester och Sessan har samma pappa och de är födda nästan samtidigt.

Medan vi hälsade på Ozzy i våras, under hans första 12 veckor i livet, hade Lena med make varit iväg med Sessan och låtit henne få träffa en stilig hankatt. De undrade länge om det tagit och vilken lycka det blev när det stod klart att den fina honan verkligen var dräktig. kattungarna väntades i augusti.

Jag har inte haft så mycket kontakt med Lena den senaste tiden. Alla jobbar nu och vardagen har tagit ett grepp om våra liv. Idag läste jag i hennes blogg att Sessan fått tre små prinsar och att allt gått jättebra. Hon var så duktig. De små är nu två veckor. Jag längtar så till vi har möjlighet att köra dit och mysa. Se, men inte köpa!

Om nu någon läsare skulle vara intresserad av en liten härlig Birmakille... Följ Lenas uppdateringar eller här hos mig. Jag kommer naturligtvis lägga ut bilder när jag varit där. Det finns även en hemsida, som du hittar i marginalen här bredvid. Vi har köpt båda våra katter hos Lena och är supernöjda. De är underbara och Lena & maken är numera goda vänner till oss. Härliga människor!

Man kan inget annat än att älska Birmakatter!

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: