torsdag 8 januari 2009

Suck!


Jaha... så var det dags igen... Datorn kraschade i förmiddags!





Igår la jag större delen av dagen till att formatera om min 1½ år gamla Fujitsu Siemens Amilo 1705 och sen lägga in alla program igen. Till detta kom ju också att ladda ner Messenger, Picasa och andra trevliga program som man ju inte kan vara utan.





Apparaten fungerade felfritt hel kvällen igår och så även imorse. Allt frid och fröjd.


Dock blir det ju en hel del uppdateringar från nätet när man gjort en sån här operation. Massor skulle de osynliga chipnissarna fixa därinne i lådan vid avstängning. Det var bara att knappa ut sig och vänta.





Jag hade en del att göra med tvätt och dyl, så jag var inte i så stort behov av datorn på ett tag. Jag pulade med dagens sysslor, jag.





Fram emot lunch ville jag sitta ner och läsa lite bloggar en stund. Jag startade kompisen... Nähä...?





Den ville inte med mig. Den susade till lite, men allt förblev svart. Jag bara stirrade och kliade mig i huvudet. Vad nu då?





Jag försökte starta flera ggr, men det gick bara inte... Hmmm.....


Det blev till att ringa supporten igen.




En mycket trevlig Ingmar, tror jag det var, svarade och trodde sig ha lösningen på lut direkt. Jag jublade inombords. Tänk vad bra det skulle vara...





Jag fick pilla lite här och pilla lite där ;) och till slut skulle jag prova att starta...


YEEEEES!!! Den startade!!!! Jag var tillbaka. Jag ville kyssa Ingmar!





Jag hann dock inte läsa några bloggar. Det var dags att få i sig lite mat och sen köra de 2 milen för att hämta Dottern i skolan.





Tills vi ses igen... KRAMEN!




3 kommentarer:

annette sa...

Ja, dom små "jäklarna" lever sitt eget liv ibland, men huvudsaken att det löste sig, Du får klappa om datorn lite så den verkligen känner sig omtyckt och behövd;)
Kramen //annette

Jules sa...

Tur du kirrade det!
Kram

Anonym sa...

Supportrar är verkligen bra att ta till ibland när de strular.. jag har en son som fixar när mitt hänger upp sig.. men visst sjutton är det en massa jobb.
Näääääääääää du jag hörde inte.. var nog på Apoteket vid den tiden;-)
Ha de.. kram o duuuuuuuuu Morgan var suverän på dansgolvet.