söndag 30 mars 2008

Fotboll, fotboll och åter fotboll.

Igår var det fotboll som gällde för hela slanten. Knappt hade vi hunnit avverka den sena frukosten förrän vi skjutsade Dottern till hennes sista fotbollsträning inomhus och själva satte sta till träningsmatchen mellan Mjällby AIF och Östers IF på Strandvallen. Där strålade vi samman med min bror och hans sambo. Vi hade klätt oss väl då det blåste kallt och regnet hängde i luften. Det skulle kunna bli enda chansen att se dessa lag mötas i år, eftersom Öster trillade ur Superettan i höstas med buller och bång och måste kampera i Div 1 Södra denna säsong.

Nu börjar de flesta skadade spelare bli spelklara och vi var sugna att ta oss en titt på dem, så vi bestämde snart att även åka in till Sölvesborg och se U21-matchen mellan Mjällby AIF och Älmhult. Vi fick engagera min syster att hämta Dottern efter hennes träning och ha henne hos mina föräldrar. Fotbollen var ju mycket viktigare =) Brorsan var lite klen och åkte hem och la sig, men svägerskan hakade på.

Det blev rejält mycket kallare ju längre fram på eftermiddagen det gick, men vi stod ut. Vi fick mycket matnyttigt i oss om de numera friska killarna och även en provspelande Robin, som gjorde stort intryck på oss. Båda matcherna slutade 2-2 och det var U21:an som var bäst i sin helhet.

Suget efter mat började göra sig påminnt vad det led och snart hade vi bestämt att käka pizza hemma hos bror & co. Det blev hur trevligt och mysigt som helst. Såna spontana infall är alltid bäst tycker jag. Det var naturligtvis fotboll på tv när vi kom dit, men jag orkade inte engagera mig, så jag huserade i köket med svägerskan. Kl 20 satte vi oss alla för att kolla nya Körslaget. Det var väl lite si och så med tyckandet, men skönt hade vi. Svägerskans föräldrar dök också upp, så huset blev helt plötsligt fullt av folk. Vilken härlig kväll! Det gör vi gärna om snart igen. TACK!

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: